Genel Sağlık Sigortası (GSS) borçlarıyla ilgili yeni düzenleme, Gaziantep’teki vatandaşlar dahil milyonlarca kişiyi ilgilendiriyor. Hükümetin hazırladığı tasarıyla, 2015 yılına ait borçlar tamamen silinecek, diğer borçlar ise ertelenecek.

Gaziantep’te ve Türkiye genelinde uzun süredir ödenemeyen Genel Sağlık Sigortası (GSS) borçları için hükümet yeni bir adım atıyor.
Hazırlanan yasal düzenlemeyle birlikte hem geçmiş dönem borçlarının silinmesi hem de kalan borçların ertelenmesi planlanıyor.

Yaklaşık 10 milyon vatandaşın 100 milyar TL’yi aşan borcu ertelenecek. Ayrıca 1 milyon 491 bin kişinin 2015 yılına ait 3,1 milyar TL tutarındaki borcu tamamen silinecek.
Yeni düzenlemenin, kısa süre içinde Meclis’e sunulacak torba yasa teklifine eklenmesi bekleniyor.

Takvim’in haberine göre, düzenleme yürürlüğe girdiğinde 10 milyona yakın vatandaşın GSS borcu belirli bir süre için ertelenecek.
Bu sayede borç yükü hafifleyecek, vatandaşların sağlık hizmetlerine erişimi kolaylaşacak.
Gaziantep’te yaşayan ve borcunu ödeyemeyen vatandaşlar da bu düzenlemeden faydalanarak sağlık sistemine erişimde sorun yaşamadan hizmet alabilecek.
Yeni tasarı kapsamında 2015 yılına ait borçlar tamamen silinecek.
Toplam 3,1 milyar TL’lik bu borcun 554 milyon TL’si asıl borçtan, 2,57 milyar TL’si ise faiz ve gecikme cezalarından oluşuyor.
Bu adım, uzun süredir ödeme zorluğu çeken vatandaşlar için büyük bir ekonomik rahatlama sağlayacak.
Genel Sağlık Sigortası (GSS) sistemi, vatandaşların sağlık harcamalarını güvence altına almayı hedefliyor.
2012 yılından bu yana yürürlükte olan uygulama, tüm vatandaşları zorunlu sağlık güvencesi kapsamına alıyor.
Kapsamda;
Çalışanlar,
SGK’dan gelir veya aylık alanlar,
İşverenler,
Yabancılar ve yabancı öğrenciler,
Türk soylular,
Vatansızlar,
Askerlik görevini sürdüren er ve erbaşlar ile askeri okul öğrencileri bulunuyor.
Ayrıca işsizlik veya kısa çalışma ödeneğinden yararlananlar ile sosyal güvencesi olmayan vatandaşlar da GSS’li sayılıyor.
Bugün itibarıyla Türkiye genelinde 10 milyona yakın vatandaşın GSS borcu bulunuyor.
Geçmişte yapılan yapılandırmalar borç yükünü azaltmış olsa da, birçok vatandaş borcunu ödeyememişti.
Yeni düzenlemenin yasalaşmasıyla birlikte, Gaziantep’teki borçlu vatandaşlar da kapsam içine alınacak.
Bu sayede hem borç yükü hafifleyecek hem de sağlık hizmetlerinden kesintisiz yararlanma imkanı sağlanacak.
Kaynak: Haber Merkezi
Yorum Yap