Gaziantep’te Kar Mesaisi: Büyükşehir Ekipleri Ulaşım İçin Seferber Oldu

Gaziantep’te gece saatlerinde etkisini gösteren kar yağışıyla birlikte Büyükşehir Belediyesi kriz masasını devreye aldı. Şehir genelinde ulaşımın aksamaması için “tam kadro” sahaya inen ekipler, sabaha kadar süren çalışmalarla ana arterleri açık tuttu.

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Gaziantep’te Kar Mesaisi: Büyükşehir Ekipleri Ulaşım İçin Seferber Oldu

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, kışın sert yüzünü göstermesiyle birlikte vatandaşların mağduriyet yaşamaması için teyakkuza geçti. Meteorolojiden alınan uyarılar doğrultusunda önceden hazırlanan eylem planını devreye sokan belediye, kar yağışının başladığı ilk anlardan itibaren sahadaki yerini aldı. Özellikle sabah saatlerinde işine ve okuluna gidecek vatandaşların sorun yaşamaması adına kritik güzergahlarda yoğun bir çalışma yürütüldü.

Dev Araç Filosu Sahada

Karla mücadele çalışmalarının kesintisiz sürmesi için belediyenin makine parkı tam kapasiteyle çalıştırıldı. Şehrin dört bir yanına yayılan ekipler, sadece merkezde değil, riskli bölgelerde de nöbetteydi.

Büyükşehir Belediyesi’nin kışla mücadele kapsamında sahaya sürdüğü güç ise dikkat çekti:

  • 45 tuzlama robotu,
  • 17 greyder,
  • 16 loder (yükleyici),
  • 35 beko loder (kazıcı-yükleyici),
  • 21 kürekli ekip aracı.

Bu geniş araç filosu, kar küreme ve buzlanmaya karşı tuzlama çalışmalarını eş zamanlı olarak farklı noktalarda sürdürdü.

Trafik Kontrol Merkezi’nden Anlık Takip

Mücadelenin görünmeyen kahramanları ise teknolojiyi kullanan ekipler oldu. Trafik Kontrol Merkezi, kent genelindeki yol durumunu kameralar ve sensörler aracılığıyla saniye saniye izledi. Tıkanma ihtimali olan veya buzlanma riski görülen noktalara, sahadaki en yakın ekip telsiz anonslarıyla yönlendirildi. Bu proaktif yaklaşım sayesinde, olası kazaların ve yolda kalmaların önüne geçilmesi hedeflendi.

Öncelik: Hastane Yolları ve Ana Arterler

Sabahın ilk ışıklarıyla birlikte trafiğin yoğunlaşacağı ana arterler, toplu taşıma güzergahları ve hastane yolları öncelikli çalışma alanı olarak belirlendi. Ekipler, vatandaşların gidecekleri yerlere güvenle ulaşabilmesi için ulaşım akslarını açık hale getirdi.

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, kış boyunca vatandaşların can ve mal güvenliğini sağlamak adına 7/24 sahada olacaklarını ve yağış durumuna göre müdahalelerin hız kesmeden devam edeceğini belirtti.

Kaynak: Haber Merkezi

Yorum Yap

Benzer Haberler
Pekin’de Diplomatik Deprem! Trump’ın Hemen Ardından Putin’e Kırmızı Halı: Neler Oluyor?
Pekin’de Diplomatik Deprem! Trump’ın Hemen Ardından Putin’e Kırmızı Halı: Neler Oluyor?
Bölgede Korkutan Sarsıntı! Malatya Depreminde Ölü Veya Yaralı Var mı? AFAD Az Önce Duyurdu!
Bölgede Korkutan Sarsıntı! Malatya Depreminde Ölü Veya Yaralı Var mı? AFAD Az Önce Duyurdu!
Bölge Beşik Gibi! Malatya’daki 5.6’lık Deprem Sonrası Gözler Valilikte: Bugün Okullar Tatil mi?
Bölge Beşik Gibi! Malatya’daki 5.6’lık Deprem Sonrası Gözler Valilikte: Bugün Okullar Tatil mi?
Dudak Uçuklatan Rakam! Gaziantep Merkezli 6 İlde Dev Yasa Dışı Bahis Operasyonu: 2.6 Milyar TL’lik İşlem Hacmi…
Dudak Uçuklatan Rakam! Gaziantep Merkezli 6 İlde Dev Yasa Dışı Bahis Operasyonu: 2.6 Milyar TL’lik İşlem Hacmi…
Küpesiz Kurbanlık Alanlar Dikkat! Tarım Cebimde Uygulaması Hayat Kurtarıyor…
Küpesiz Kurbanlık Alanlar Dikkat! Tarım Cebimde Uygulaması Hayat Kurtarıyor…
Gaziantep’te Katliam Gibi Kaza: TIR Otomobili Biçti! 2 Ölü, 2 Yaralı
Gaziantep’te Katliam Gibi Kaza: TIR Otomobili Biçti! 2 Ölü, 2 Yaralı
Seobaz Haber Teması