Gaziantep’in deprem dirençli bir kent haline getirilmesi hedefiyle yürütülen çalışmalar, düzenlenen panelde kapsamlı bir şekilde ele alındı.
Şahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu, ilçede gerçekleştirilen kentsel dönüşüm projeleri ve yeni imar vizyonu hakkında önemli bilgiler paylaştı.
Gaziantep Valiliği, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Şahinbey Belediyesi, Şehitkamil Belediyesi ve Gaziantep Üniversitesi iş birliğiyle düzenlenen “Gaziantep’in Depreme Dirençli Hale Getirilmesi” paneli gerçekleştirildi. Panelde, şehrin gelecekteki olası afetlere karşı hazırlık seviyesi ve yürütülen yapısal projeler masaya yatırıldı.
Panelde söz alan Şahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu, ilçenin yapı stokunun iyileştirilmesi konusundaki stratejilerini anlattı. Özellikle çarpık yapılaşmanın yoğun olduğu bölgelerde yürütülen kentsel dönüşüm çalışmalarına dikkat çeken Tahmazoğlu, dirençli şehir inşa etmenin yolunun güvenli konut üretiminden geçtiğini vurguladı.
Haberin içeriğinde yer alan verilere göre, Şahinbey Belediyesi’nin öncelikli hedefleri arasında şunlar yer alıyor:
Toplantıda, sadece belediyelerin değil, üniversitelerin ve teknik odaların da sürece dahil edilmesinin önemi üzerinde duruldu. Gaziantep’in dirençli şehir vizyonu kapsamında, bilimsel veriler ışığında hazırlanan raporların uygulama aşamasına geçirilmesi konusunda mutabık kalındı.
Kaynak: Haber Merkezi
Yorum Yap