Çinli otomobil devi Chery, borsa serüvenine başlıyor. Yatırımcılar için heyecan verici gelişmeler ve pazar üzerindeki etkisi için takipte kalın!
Chery, Çin’in ikinci en büyük otomobil üreticisi ve önde gelen ihracatçısı olarak, 25 Eylül itibarıyla Hong Kong Borsası’nda işlem görmeye başlayacak. Şirketin bu halka arzdan beklediği gelir ise 1,2 milyar dolar.

YENİ MODELLER VE TEKNOLOJİ İÇİN YATIRIM Chery, elde edeceği gelirin %35’ini yeni model araçların geliştirilmesine ve mevcut araçların güncellenmesine ayırmayı planlıyor. Ayrıca, gelirin %25’lik kısmı elektrikli araç platformları, akıllı kokpitler ve gelişmiş sürücü-asistanı sistemleri gibi yeni nesil teknolojilere harcanacak.
KÜRESEL ÜRETİMİ GÜÇLENDİRME Şirket, elde edeceği gelirlerin %20’sini dünya genelindeki üretim kapasitesini artırmak için yurtdışındaki tesislerine yönlendirecek. Bu doğrultuda, Vietnam’da yeni bir fabrika inşa edilecek ve Malezya’daki mevcut üretim tesisi genişletilecektir. Chery, ayrıca Avrupa, Güneydoğu Asya ve Kuzey Amerika’daki Ar-Ge merkezlerine 1000 ila 1500 yeni mühendis almayı hedefliyor.
İHRACAT, GELİRLERİN BÜYÜK BİR KISMINI OLUŞTURUYOR 1997 yılında kurulan Chery, Çin’in en çok ihracat yapan otomobil üreticisi olarak dikkat çekmektedir. Şirketin, 2024 yılında satışa sunacağı 2,6 milyon aracın 1,1 milyondan fazlası yurtdışında gerçekleşen satışlardan oluşacak.
Yorum Yap