Malatya Sultansuyu TİGEM’de yetiştirilen ve servet değerindeki 19 safkan Arap atı, gece yarısı ahırlarından kaçarak karayoluna indi. Zincirleme kazaların yaşandığı faciada hem can hem de mal kaybı büyük oldu.
Malatya’nın Akçadağ ilçesi dün gece, yarış camiasını ve hayvanseverleri yasa boğan, sürücülere ise korku dolu anlar yaşatan trajik bir olaya sahne oldu. Türkiye’nin en önemli safkan Arap atı yetiştirme merkezlerinden biri olan Sultansuyu Tarım İşletmesi Müdürlüğü’nde (TİGEM) bulunan 19 yarış atı, henüz kesinleşmeyen bir sebeple serbest kalarak işletme dışına çıktı.
Tonlarca ağırlıktaki safkanların kontrolsüzce Malatya-Kayseri karayoluna inmesi, karanlığın da etkisiyle bir faciayı beraberinde getirdi.
İşletmeden kaçan atlar, trafiğin yoğun olduğu karayolunda araçların arasına daldı. Seyir halindeki sürücüler, karanlıkta aniden önlerine çıkan atlara çarpmamak için manevra yapsa da çarpışmalar kaçınılmaz oldu. Ortalığın adeta savaş alanına döndüğü zincirleme kazalarda 3 araçta ağır maddi hasar meydana geldi, araçlarda bulunan 2 vatandaş ise yaralanarak hastaneye kaldırıldı.
Kazanın en acı bilançosu ise yarış pistlerinin yıldız adayları olan atlarda yaşandı. Çarpışmanın şiddetiyle 6 safkan at olay yerinde telef oldu. Olay yerine ulaşan ekipler, 4 atı ağır yaralı olarak, 9 atı ise sağ salim yakalamayı başardı.
Olayın hemen ardından bölgeye çok sayıda polis, jandarma, AFAD ve itfaiye ekibi sevk edildi. Trafik güvenliği için yol bir süre çift yönlü ulaşıma kapatıldı. Termal kameralı dronların da kullanıldığı arama çalışmalarında kaçan atların tamamına ulaşılmaya çalışıldı.
Olay yerinde incelemelerde bulunan Akçadağ Belediye Başkanı Hasan Ulutaş, yaşanan durumun bir ihmalden ziyade talihsiz bir ürkme vakası olabileceğine dikkat çekti. Ulutaş, atların muhtemelen bölgedeki yaban hayvanlarının (domuz vb.) kokusu veya görüntüsü nedeniyle panikleyerek ahırlarından kaçmış olabileceği ihtimali üzerinde durduklarını belirtti.
Hem maddi değeri milyonlarla ifade edilen devlet malının kaybı, hem de yaşanan trafik güvenliği zafiyeti nedeniyle Malatya Valiliği harekete geçti. Valilikten yapılan açıklamada, atların korunaklı bölgeden nasıl çıktığı, güvenlik önlemlerinde bir zafiyet olup olmadığının tespiti için geniş çaplı bir idari soruşturma başlatıldığı duyuruldu.
Yaralı atlar tedavi altına alınırken, telef olan atlar iş makineleri yardımıyla yoldan kaldırıldı ve karayolu temizlik çalışmalarının ardından yeniden trafiğe açıldı.
Kaynak: Haber merkezi
Yorum Yap