12 Dev Adam, Polonya’yı 91-77 mağlup ederek 24 yıl sonra Avrupa Şampiyonası’nda yarı finale yükseldi. Alperen Şengün triple-double ile galibiyeti getirdi.
Triple-Double ile Galibiyet
A Milli Erkek Basketbol Takımı, EuroBasket 2025 çeyrek finalinde Polonya’yı 91-77 yenerek yarı finale çıktı. Letonya’nın başkenti Riga’da oynanan mücadelede Alperen Şengün, 19 sayı, 12 ribaund ve 10 asistle triple-double yaparak öne çıktı. Shane Larkin ve Şehmus Hazer 13’er, Kenan Sipahi 11, Cedi Osman, Furkan Korkmaz ve Ercan Osmani 10’ar sayı kaydetti.

Türkiye Farkı Açtı
İlk periyot 19-19 eşitlikle tamamlanırken, ikinci çeyrekte Türkiye oyunu tamamen kontrol etti ve devreye 46-32 önde girdi. Üçüncü periyotta hem hücum hem savunmada üstünlüğünü sürdüren milliler, son çeyreğe 65-50 önde girdi. Polonya üç sayılık atışlarla farkı kapatmaya çalışsa da Türkiye sahadan 91-77 galip ayrıldı.

24 Yıl Aradan Sonra Yarı Final
Türkiye, 24 yıl sonra yeniden Avrupa Şampiyonası’nda yarı finale yükselmenin sevincini yaşadı. Milliler, 12 Eylül Cuma günü Litvanya-Yunanistan galibiyle yarı finalde karşılaşacak.
Yorum Yap