Gaziantep Büyükşehir Belediye Meclisi’nin Eylül toplantısında CHP’li Mehmet Sucu ile Başkanvekili Halil Uğur arasında tartışma yaşandı. Toplantıda Nantong ile kardeş şehir protokolü de onaylandı.
Gaziantep Büyükşehir Belediye Meclisi’nin Eylül ayı toplantısında gündem maddelerinin yanı sıra CHP’li Mehmet Sucu ile Başkanvekili Halil Uğur arasında tartışma yaşandı.
2025 yılı Eylül Ayı Dönem Toplantısı’nın 1’inci birleşimi, Başkanvekili Halil Uğur’un başkanlığında gerçekleştirildi. Toplantıda Çin’in Jiangsu Eyaleti’nde yer alan ve 8 milyon nüfusa sahip liman kenti Nantong ile Gaziantep’in kardeş şehir olması için protokol onaylandı. Ayrıca, vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği “Haydi Tarladan Sofraya” projesinin çevre ilçelere yayılması kararı alındı.
Toplantıda tansiyon zaman zaman yükseldi. CHP’li Meclis Üyesi Mehmet Sucu, gündem dışı söz alarak Dımışkılı Köyü’nde yaşanan su sorununu dile getirdi ve GASKİ’yi eleştirdi. Başkanvekili Halil Uğur ise köylere yapılan içme suyu yatırımlarını anlatarak Sucu’ya yanıt verdi ve “Siz ise sürekli müdahale ediyorsunuz.” ifadelerini kullandı. Bu karşılıklı sözler mecliste “şov” tartışmasına yol açtı.
Mecliste alınan kararla, Çin Halk Cumhuriyeti’nin Jiangsu Eyaleti’nde bulunan 8 milyon nüfuslu liman kenti Nantong ile Gaziantep’in kardeş şehir olması için ilk adımlar atıldı. Protokol kapsamında, sanayi, ticaret, turizm ve kültür alanlarında iş birliği yapılması planlanıyor.
Büyükşehir Belediye Başkanvekili Halil Uğur, bugüne kadar 20’den fazla kardeş şehirle benzer çalışmalar yürüttüklerini belirterek şunları söyledi:
“İlgili odalarla birlikte ziyaretler gerçekleştiriyoruz, karşılıklı görüşmeler yapılıyor ve kültürel etkinlikler düzenleniyor. Çin’de kardeş olacağımız şehir 8 milyon nüfusa sahip bir liman kenti. Bu iş birliği çevre, kültür ve turizm açısından şehrimize katkı sağlayacak.”
Yorum Yap